FANDOM

Sword Anim

Template:Item חרבות הם נשקים שהורגים יצורים או שחקנים (אם מצב PvP במולטי פלייר מופעל) יותר מהר מאשר עם ידיים חשופות. חרבות גם הורסות בלוקים אחרים מהר יותר מאשר עם ידיים חשופות, כמו למשל עלים, צמר, ו חול נשמה, ובמיוחד, קורי עכביש), אך כל בלוק נחשב בתור שני שימושים במד העמידות של החרב.חרבות אבן ( או יותר טובות) הורסות מיינקרט במכה אחת ללא ירידה במד העמידות. כאשר לחרבות עץ נדרשות שתי מכות. הריגת ג'לים גדולים יותר עם חרב תמנע מג'לים נוספים להיווצר.ב נת'ר תוכלו למצוא איש-חזיר זומבי המשתמש בחרב זהובה, אך אינם זורקים אותה בעודם מתים.

שימושיםEdit

חרב שימושית להריגת יצורים או לחסימה (החל מ 1.8). אפשר להשתמש בחרב גם כדי להרוס בלוקים יותר מהר מעם היד, אך לפגוע בחרב יותר.

יסודות שהחרב משמידה יותר בקלותEdit

ייצורEdit

חרבות נוצרות ע"י אחד עץ ועוד שניים מיסוד מתאים אחר. material:

מרכיבים קלט » פלט הסבר
מקלות +
קוביות עץ או
אבן או
מטילי ברזל או
מטילי זהב או
יהלום
Template:Grid/Crafting Table Deals more damage to mobs than by hand.

הטבלה הבאה מראה את הנזק של החרב בהתאם לאיכויות הבאות:

סוג ידיים חשופות עץ אבן ברזל זהב יהלום
מד עמידות 60 132 251 33 1562
נזק Template:Healthbar Template:Healthbar Template:Healthbar Template:Healthbar Template:Healthbar Template:Healthbar
מכת מחץ Template:Healthbar Template:Healthbar Template:Healthbar Template:Healthbar Template:Healthbar Template:Healthbar
מספר ההריגות האפשריות 12-20 33-66 83-125 6-11 781
נזק כולל שיגרם 120-240 396-660 1004-1757 66-132 7810-12496

הנוסחה למציאת הנזק הכולל היא עמידות x נזק למכה = נזק כולל.

קרבEdit

החרב היא נשק לטווח קצר - כפי שהיא נראית, ואינה מעניקה שום יתרון מרחק על שום כלי אחר מאז 1.7, כולל ידיים חשופות. חרבות יעשו בד"כ יותר נזק מקשתות - בהתאם לסוג החרב, חרבות היו מורידות יותר נזק מקשתות - תלוי כמה שהסוג חזק, ואפילו חרב עת הייתה יותר חזק מחץ, אך מאז עדכון 1.8 בטא החרב היחידה שיכולה להשתוות לחץ טעון לגמרי (עם מכה רגילה) היא חרב יהלום. אחת הדרכים להשתמש בחרבות מבלי להפגע היא (מה שסוגר את הפער בין חרבות לקשתות) היא לחפור בור כך שראש השחקן עומד מול רגל היצור, כמובן שהשחקן צריך לבנים מעל ראשו כך שהיצור לא יקפוץ עליו, וכך אפשרי להכות יצור מבלי שיראה אותך: מה שמונע מהיצור להחזיר, דבר כזה יעיל כאשר מגינים על מבנה מבוצר, אך כמעט אינו שימושי כשמסיירים אולי חוץ מעל ה עכביש עם שני בלוקים רוחב.

חרבות עם נזק גבוה מאוד מועילות כי הם מחסלות יצורים במכות ספורות, מחסלים אותם במהירות ומקטינים את הסיכוי שיתקפו חזירה. מאותה הסיבה, ,תניף את החרבות האלה מספר פעמים בריצה ארוכה, מקטין את הסיכויים שהעמידות תרד. כל עוד שהשחקן לא עוסק בקרב לעתים קרובות מאוד, החרב תעזור לשמירה על החיים הרבה יותר מאשר נניח, מקוש או את שאפשר לאבד בדקות ספורות של עבודה אינטסיבית. מה שאומר שחרבות יהלום יכולות לשרוד זמן ארוך במיוחד. מספר שחקנים יגלו שהנשק הזה יכול להחזיק אותם בחיים הרבה זמן, הפסד לתאונת מוות בלבה או בדרך אחרת שקרו על סף מוות נשלפות זמן רב לפני שמשתמשים בהם.ה - 5 של חרב היהלום לעומת ה - 4 של חרב הברזל הוא גם הבדל גדול בהרבה מההבדל בין המספרים שאולי ירמזו על האחריות של הרג של כל אחד מהיצורים האגרסיבים (או השחקנים) בשני מכות, וכל יצור פסיבי באחת. היכולת להרוג במהירות נהדרת במיוחד כנגד כרייפרים או הגהסטים וכשמגיע הזמן לפעול מהר. הגורמים האלו מעידים שחרב יהלום היא השקעה משכנעת.

מאז בטא 1.5, אך לפני בטא 1.8, כל ההתקפות הקרובות, כולל ידיים , עשו חצי חיים יותר, הופכים חרב אבן לקרובה מאוד באפקטיביות שלה לחרב ברזל שהרגו את רוב היצורים באותו מספר מכות. אם השחקן משלב שימוש בחרב עם קשתות, חרב ברזל יכולה לשמור מספר חצים וכמובן עם ביצועי חרב יהלום.

החרבות היותר חלשות לא יעילות לקרב כרייפרים ( במיוחד בנורמל או בהארד) ויש טיעונים חזקים בשביל שימוש ב קשת, בשל הטווח (בלבד שחרב טעונה לגמרי). כאשר נלחמים בקרייפר עם חרב, אסטרטגיה יעילה היא להשתמש בטקטיקת פגע-וברח. להכות את הקרייפר ולברוח עד שהשריקות מפסיקות, ואז לרוץ קדימה ולהרביץ לו שוב, כמספר הפעמים שצריך. עם חרב יהלום, בכל מקרה, יעיל לרוץ לכיוון הקרייפר תוך הנפת החרב, מה שמעניק הריגת-2-מכות במקום הבריחה. אך היזהרו, לפעמים הטקטיקה המסוכנת הזו דורשת מעט אימון, והקרייפר יכול להתחמק מהדרך, מה שבד"כ מוביל להרג השחקן. קרייפרים נוטים לעשות ספירלות בדרכם למטרה נגד כיוון השעון, אז תמיד יעיל להזיז את העכבר ימינה כאשר הקרייפר מתחמק.

אם היכולת לרוץ, שנוספה בבטא 1.8, חרבות נהיו כלי יעיל יותר בקרב: כאשר יצור נפגע על ידי השחקן בריצה, הוא נשלח לאוויר כמה בלוקים אחורה. מה שיכול להיות יעיל כאשר נלחמים בקרייפרים. כאשר רצים אליהם ומכים אותם, הם עפים למרחק בטוח לפני שהם יכולים לפוצץ את עצמם, ואפשר פשוט להמשיך עד שהקרייפר ימות. רק תהיה בטוח שיש מקום מאחורי הקרייפר ושהוא לא ידחק למשהו בשביל יעילות מקסימלית. הטקטיקה מבטלת באופן בסיסי את הצורך לרוץ אחורה לפני הכאה אחרת. הטקטיקה הזאת אינה מתאימה לאזורים דחוקים, עשו זאת רק כאשר אתם נפגשים בקרייפר באזור פתוח. מומלץ לשחקנים לעשות שימוש ביכולת מכת המחץ של החרב כאשר משגרים את היצורים, במיוחד קרייפרים, במהירות. קשה, אך תמרון אפקטיבי הוא שילוב של העפה אחורה ומכות מחץ, ריצה אל האויב לפני קפיצה ונחיתה כשמכים בהם לפני הנחיתה. זה יכול גם לעשות נזק גבוה וגם להעיף את היצור אחורה, נזק הנפילה יכול לסיים את היצור. ריצה גם טובה לסגירת המרחק משלדים ומבעיתנים, אך הזהרו לא להכותם כשאתם רצים או שהם יעופו אחורה, מה שיאפשר להם לירות יריה חופשית ממרחק.

מאז בטא 1.8, אפשר להשתמש בחרבות כדי להגן מהתקפות ע"י החזקת הכפתור הימיני של העכבר. זה יכול לחסום חצים כמו שאר היריות, אך מוריד את מהירות השחקנים לאטית מאשר התגנבות. וגם, כאשר רצים אל אויב ואז לוחצים על לחיצה-ימינית ממרחק הכאה תוכל לשלוח את האויב רחוק מאשר עם ריצה-מכה אך לא לעשות כל נזק. חרבות וכל שאר הנזק שהשחקן מוריד הוחלש גם הוא בחצי חיים מאז שיפור 1.8 (כמו קודם לפני בטא 1.5).

באגיםEdit

  • - ב 1.8 פר-רילס כשהחזקת חרב אם לחצת לחיצה-כפולה בלחצן ימיני את רצת. הדבר תוקן בגרסא הרשמית.